Leírás
Kartondobozos Designer szett.
A színek: White, Jet black, Burnt sienna, Prussian blue, Brillant violet, Cobalt blue (hue), Sky blue, Turquoise blue, Viridian, Perm. green middle, Perm. green light, Perm. lemon, Perm. yellow deep, Yellow ochre, Perm. yellow orange, Perm. scarlet, Perm. red és Rose violet.
Vízzel jól hígítható, száradás után matt, fedő festék.
A Turner Design Gouache festékét világ elsőszámú művész gouache festékének tekintik! (átlátszatlan akvarell)
A Turner Design Gouache a világ egyik legfontosabb átlátszatlan akvarellje. Turner hírnevének nagy része abból a színvonalból származik, amelyet a New York-i textiltervezők, grafikusok és művészek már több mint 50 éve használnak. Japánból importálva ezek a színek folyamatosan a világ minden művészszínének legfelső szintjén helyezkednek el. Az egyedülálló, nem vérző funkció lehetővé teszi, hogy száraz állapotban világos színeket (köztük fehér) sötét színekre festessen. A színek bársonyossá válnak, ecsetnyomok nélkül. A száraz ecset technikával egyenletesebb és vékonyabb rétegeket érhetünk el.
Származás: Japán - Turner
A TISZTA GOUACHE-technika fedőfestő eljárás, akár a tempera-technika. A két technika sokban hasonlít egymáshoz. A gouache-kép a lakkozatlan tempera hatását közelíti meg. Az alap itt is, akár a temperánál, lehet papíros, kéregpapír, karton, fa, alapozott vászon vagy selyem és pergamen. A festékek kötőanyaga ugyanaz, mint a vízfestéké: gumiarabikum, méz, glicerin, de ezenkívül még súlypátot (Baryt) vagy ehhez hasonló közömbös töltőanyagot (agyagföldet, kaolint) is tartalmaznak, vagy fedőfehér festékkel vannak elegyítve. A higítószer itt is víz. A festékeket a gyárak kis szélesnyakú üvegekben hozzák forgalomba. Technikailag a gouache-festéket az akvarell- és temperafestés között áll. A festék sűrű fedőfestékanyag lévén, ennek felhordásához a hajecsetek helyett alkalmasabbak a keményebb serte ecsetek. A színek csak nedves állapotban kötődnek jól egymáshoz. Itt is fontos tehát, hogy a festékek idő előtt meg ne száradjanak, ezért ha a választott festőalap anyaga megengedi, azt a munka folyamán visszájáról nedvesíteni kell. A vászon- vagy papíralapot vakkeretre kell feszítenünk, hogy fonákját benedvesíthessük. Ha festődeszkán vagy kéregpapíroson dolgozunk, a nedvesítést fixírozó csővel vagy más alkalmas vízporlasztó készülékkel is végezhetjük a kép színe felől. Törekedni kell a gyors munkára, a kész hatások elérésére, mert egységes hatást csak a nedvesben való megmunkálással érhetünk el. Ha bizonyos képrészek a munka befejezése előtt megszáradnak, kivilágosodnak s a sötétebben ható nedves részekkel összemérve, hamis valőrök állanak elő, ami a munkát rendkívül kellemetlenné teszi.
A gouache-festéket ma már a tempera teljesen kiszorította a forgalomból. A múlt század végén még egyes francia plakátfestők előszeretettel használták. Nagyobb jelentőségűk a kelet ázsiai művészetben van.
Iparművészeti vonatkozásban - pl. fatárgyak díszítésénél - a gouache-festék éppen úgy alkalmazható anyag, mint a tempera-festék s ha belakkozzuk, védőréteggel is ellátjuk. Lakkozás után a színek ugyanazt a mélységet érik el, mint amilyenek nedves állapotban voltak.